Val més caure en gràcia…

Encara fresc el boom de l’iPad, amb poc temps per refer-nos tots plegats de l’ensurt, Apple va i presenta el nou iPhone. Aquesta vegada pinten bastos: diferents filtracions de prototips fan que a la presentació oficial s’hi esperin poques sorpreses. La gran campanada, la nova pantalla Retina Display amb una resolució més alta del que pot gaudir la retina humana, es veu qüestionada al cap de poc per experts que diuen que no és cert, que hi veiem molt, i que si et poses el telèfon prou a prop la resolució te l’acabes.

Però ja abans de la presentació saltava la notícia que a la fàbrica Foxconn, on es fan la majoria d’aparells que ens tenen el cor robat –entre els quals els d’Apple–, els treballadors se suïciden en grans quantitats (després sabem que la quantitat no és tan alta, i que en un centre de centenars de milers de treballadors, el nombre de suïcidis estadísticament no és tan rellevant; per si de cas, es veu que els apugen el sou; als que no s’han suïcidat, és clar).

I després de la presentació? De mal en pitjor: AT&T comet una relliscada que fa que les dades de 114.000 usuaris de l’iPad amb 3G als EUA siguin piratejades per malfactors (després se sap que es veu que els pretesos malfactors són un grup de hackers que van detectar l’anomalia abans que algú pitjor la fes servir; ja ho aclarirà l’FBI, que es veu que hi treballa). I encara de baixada: les reserves del nou iPhone desborden els sistemes i es col·lapsen. AT&T diu que ha rebut més de quinze milions de peticions de reserva que han fet saltar la banca (es refan de pressa, per allà, de les crisis). Apple publica que tenia un estoc de 600.000 aparells per fer front a les primeres vendes que ja s’han esfumat, i els que el reserven ara se’ls avisa que el rebran més tard.

Em fa tot l’efecte que amb la perspectiva del temps direm d’aquests dies que vam viure una follia col·lectiva. Tots els indicadors al voltant de l’iPhone 4, en qualsevol altre producte, en serien, si no el cant del cigne, sí l’inici d’un moviment de defensa per part del seu fabricant que, desenganyem-nos, probablement acabaria plegant veles. I no és el cas: la comunitat d’usuaris, nous i conversos, respon a cada maltempsada amb més suport i més incondicional. Sembla ben bé que val més caure en gràcia que ser graciós.

Aquesta entrada s'ha publicat en Apple, Tecnologia i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s